mera ensam hemma....

Det är väl tur att jag inte hade så mycket att göra.... för mina kompisar... dom där bevingade sakerna.... var och hälsade på.... utom Sidensvansen... han fick jag hälsa på.... satt vid grannens rönn.... men det innebar att jag fick lite kaffe i väntan... på att sidensvansen skulle komma....

även koltrasten gjorde ett besök... en hona satt och väntade på en gren....


Sedan gick jag hem och tog kort på sötnosarna på våran gård.... vi har en massa domherrar.... att dom gillar havrekärvar... är bara en myt... men däremot... vill dom äta från backen....


Sedan sitter dom högst upp i träna.... helst i ett träd som står.... 30 meter bort.,... och som är 15-20 meter högt.....



Sedan är dom väldans vänliga av sig... till skilland mot bofiken.....  där sitter blåmesar...talgoxar och så domherren och äter i godan ro..... i den ena fågelmataren satt nötväckan och mumsade jordnötter......





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0