När vi var i stan…

 så gick vi och åt på kina restaurangen… upptäckte att dom har både Kinamat, thailändsk och så Mongoliskt…  mitt första val… var vårrulle och kyckling…. Under tiden vi väntade tänkte jag hämta lite sallad från buffén….   råkade knuffa ned en bytta med svamp… när jag skulle ställa upp den så ramlade minimajsen och löken….  kyparen kommer  och säger att jag inte ska äta… för det är rått… men jag vill ha råa grönsaker…..  nej, du får  inte äta….???? Och jag fortsatte och tjata om att jag ville ha råa grönsaker…  så höll vi på en stund… tills han sa mongoliskt buffé…  där förstod jag…  jag med en tallrik med en massa råa grönsaker… jag frågade om jag kunde ta mongoliskt istället för vårrulle/kyckling…. och det var ok… jag gick och satte mig… det kändes som det var lugnast så….

För tredje gången kom kyparen fram och tände ljusen.. han tittade lite misstänksamt på oss… trodde nog att det var vi som släckte dom hela tiden…  han talade om att vi skulle få en soppa till förrätt… jag tackade nej..efter en stund så får vi in soppan…  jo då, det ingick i maten…  åter igen tände han  ljuset… och åter igen så slocknade det… Soppan var precis så otäck som jag befarade… smakade olja och diskvatten och så var det lite slemmiga crabsticks och tofu…. som flöt runt….  tvi håken… när han kom sa jag bara… att jag äter inte någon form av soppa… hoppas han inte såg mina korsade fingrar….  man kan inte vara oförskämd och säga att det smakar och ser ut som diskvatten…   verkar vara en standardsoppa på kinakrogar…   Men den mongoliska maten var det inget fel på… den kan jag äta fler gånger… bara jag slipper soppan…. Hur som helst så skrattade kyparna och såg så lyckliga ut… innerst inne undrade dom nog… var det var klantig person.. som förärade dom ett besök påskafton….

men dom ska ha en ros... för att mongoliska maten var god... och dom trevliga....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0