Svårigheter med....

nyheter.... som sagt...  jag hittar inte i min nya dator... jag vet inte hur jag ska fixa till bilderna... bytte bildbehandlingsprogram.... till Photoshop Element 8.... så jag letar och letar... och inte hittar jag det jag söker… men det är väl så ibörjan….  Att det sedan står på svenska…. Gör det inte lättare heller… men så är det väl i början…. hur som helst... så var vi i stugan i helgen....

det blev en hel del krattande.... så nu är det fint runt…. krokusar… och andra blomster i rabatten…. Scillan fick växa ifred… dom löven kan vi ta nästa helg…. 

 förra ägarens barnbarn… var på besök…. Dom hann med en tur på ”hästen” och lilla ”ponnyn”…. Efter ridturen så blev det korvgrillning…. Det smakade bra och hör till …. När man vårstädar i Parken…

 En promenad till rödgrinna och hämtade påskpyntet.... ÄNTLIGEN... hade någon…… tagit del av innehållet i påskägget... som jag hängde upp.... hoppas det smakade bra... såg årets första blåsippa... även vitsippor och tussilago fanns.... så nu kan man säga det är vår...

En liten tur till båten… så nästa helg, ska den i sjön….. bara på ett par dagar så har isen... gått upp vid land.... så nästa helg... blir det sjösättning... väl förberedda är vi.... vi har äntligen kommit till skott... och köpt en ny bensinslang….  Till tanken….  Sedan var det söndag… och dags att åka till stan… helgerna går så fort i stugan… lite för fort….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0