va....!!!

börjar bli ett standard ord... får lov att säga att denna förkylning eller vad jag nu ska kalla det för... är en väldans händelserik åkomma.... för 3 veckor tappade jag rösten.... försökte ibland pipa fram...eller väsa fram några ord.... sedan blev det ont i skallen,... ont i halsen med vidhängande hosta.... feber.... sedan försvann febern.... hostan fick jag som tur vad behålla;D.... men även den ävergav mig.... så jag kände mig nästan frisk..... blev sedan lite snuvig.... ingenting att bry sig om ..... så lite var det.... hostan kom tillbaka.... och idag..... så har jag tappat hörseln.... inte lönt... att försöka delta i samtal.... standardsvaret är "Goddag yxskaft".... telefonen som låg och hoppade på skrivbordet hörde jag inte heller....

kan väl bara konstatera att det är väldigt tyst runt omkring mig.... enda man hör är väl susningarna i skallen... om det är något normalt... elller ingår i sjukbilden vet jag inte.... är väl skönt kanske att det låter något i alla fall...

Men vem ska jag då skylle detta elände på... sjukvården.... om jag inte förra året....  varit så korkad och tagit svininfluensa sprutan.... så hade jag troligen varit helt symtomfri från alla underlligheter..... men så bra som den svenska sjukvården är... så har dom väl lyckas med konststycket att sabotera mitt inmunförsvar... den som har klarat mig från Svin... Asiater... Hongkong... och gud vet vad dom heter....

God natt....

Kommentarer
Postat av: tina

mmm, det kan väl vara skönt att få vara tyst iband,

så var rädd om dig !

Du blir nog frisk snart, peppar peppar jag har klarat mig från förkylningar mm och jag tog ändå svininfluensavacinet 2009.....

hur går det med, ja du vet va jag menar ???

friska på dig och kraaam

2010-11-05 @ 19:39:58
Postat av: M

vist är det skönt att vara tyst... det jobbiga är att jag inte hör när folk frågar mig något...på söndag ska vi dit.... ska ni med???....

kram

2010-11-05 @ 22:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0