Igår var jag inte på så jättebra humör….

Så för att avreagera mig så bakade jag chokladmuffins med topping…. det var så kul, trots att jag inte tycker om att baka... så jag blev fort glad igen....

Smält smör, jo det ska vara riktigt smör, och choklad i en kastrull,

under tiden så blandar man vanilj, mjöl, yoghurt och bakpulver …. Vispar ihop några ägg och socker…. När det är fluffigt så blandar man i smör/chokladsmeten sedan i med mjölröran…. Se där…. Nu var smeten klar….

In i ugn… eftersom dom var lite större så fick dom vara inne i 25 minuter….. under den tiden så blandade i färskost och florsocker och vanilj… och chokladen stod på smältning….

 

Drack lite te…. Läste tidning… väldigt snabbt….. ut med muffinsen ur ugnen….

 

Nu ska dom bara kallna lite... blandade nu choklad och färskoströran….

 

Kletade på dom kalla muffinsen….

 

Och så på med pricken över i… kokosflingorna…. … klart….

Enligt testsmakaren var dom goda….  Det blir till dom på jobbet idag….. för själv äter jag inte muffins….

jo...även ätarna påjobbet gillade dom.... och vill nu att det ska bli ett stående inslag....

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0