Igår var jag och....

Tina till skogen och skulle plocka svamp… hamnade på en smal grusväg.. som blev skogsväg som blev…. ett dike… det var stora djupa (2 dm) hjulspår…. Och att fastna mitt i skogen i ingenstans… hade jag inte lust med… så det enda som fanns att göra var att backa i 500, meter--- tills man kom till ett ställe som hade slät mark utanför själva vägen (skogsbilvägen)… efter lite trixande så var bilen på rätt köl… och vi kunde fortsätta till svampletandet….  Plötsligt så var det en liten mossig skogsväg… men en trolsk skog intill… kunde inte motstå frestelsen och ta ett kort… aj då.. enda jag hade med var mobilen… men det fungerade det också…

Om vi hittade svamp… jodå.. en massa trattisar… och en del gula kantareller… så det var en fin dag….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0