Marknad....i Kopparbä´....

Herre min je... vad folk... det märktes att det var runt 20 grader varmt och strålande solsken...  Parkeringsvakterna stod och viftade redan vid infarten till Kopparberg att vi skulle parkera... även om det är marknad så är det inte säkert att man ska till den... första anhalten blev ett Loppis... men som sagt jag har legat av mig... inget jag ville ha...  vi fortsatte och jag gillar passerade bron som går över vattendraget.. vet inte vad man ska kalla det... för det var inte så mycket vatten.....

Utan vi kastade hos in myllret av folk... men jag förstår inte hur man tänker när man tar med sin hund i denna trängsel...


vi gick till vattenhål nr1... där dom säljer falafel.. lång kö... och eftersom vi inte var hungriga så gick vi vidare, handlade en gladpacksrivare...  stånden var fulla med vinterjackor... men är det 20 grader... så vill man nog mer ha en T-tröja... fick köpa den utan tryck... så nu vet man vad trycket kostar:)....

Korgar fanns det... skulle man veta när man var ute och letade svampkorg ett år.. fast dom är nästan för fina att ha svamp i...


vid Gammelgården så stod en man och spelade.... han såg lycklig ut...


nu började vi bli hungriga så vi gick tillbaka till vattenhålet....  årets höjdpunkt att köpa sig en sådan här...

efter detta så gick vi till kompisarna och fikade... lilla TinTin hade tur... han fick ligga i husbilen och titta på folk istället för att riskera att bli övertrampad...


nu hade vi varit så länge på marknaden så vi åkte hem till stugan...  men först var vi in till Smedjebacken och hälsade på en kompis...vi träffas inte så ofta.... vilket är synd... och hennes hund... har tydligen blivit kär i mig... för han gillar och ligga där jag sitter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0