R.I.P

 

Jag brukar aldrig ha bilder på min familj och vänner på min blogg. Idag gör jag ett undantag. jag vill visa hela världen vilken fin man jag hade.... jag har alltid sagt att jag har Världens snällaste man... och det hade jag... Förra lördagen 17/8 förlorade jag min livskamrat och make, efter att ha varit tillsammans i 22 år 3 månader. av dessa skulle vi på måndag 19/8 vår 8:e bröllopsdag. Det hela kom som en chock.

 
 

När jag läste min dagbok från 1991. Första gången jag såg Uffe så blev jag blixtförälskad i alla år... klack det till i bröstet så fort jag såg honom...

 

Alla vi som hade förmånen att vara. som i mitt fall hans fru, fiskekompis, vandrarkompis, kamrat, älskade. Eller andra som var hans kollegor har han lämnat ett djupt spår.

 

I Vanhäll där vi har sommarstugan, började det med att vi var nya grannar som köpt Gula Huset på Höjden men redan efter första grillkvällen blev dom våra vänner och vi deras.  Stödet, trösten och hjälpen som dom visade den 17/8 så gör bara äkta vänner.

 
 

Ni som inte lärde känna Uffe, ni förlorade ännu mer än vi som som fick förmånen att vara vid hans sida.

 
 

Fikapaus i jakten efter röding..

 
 
Viajeströmmen, öring fiske...dom var för ynkliga... men vi fick större, vi råkade bara vara i barnkammaren
till öringen...
 
Stannade till vid Indalsälven...

Är är han kapten på skutan... i sjön Yraft, Lapplandsfjällen...
 
på väg till jobbet... en vårvintermorgon...
 
 
 
Han köpte sin första röda tröja.. i år...
 
vid Linsell 2013 och fiskade Harr, Öring... han tyckte om att stå i en strömfåra...
 
när hans kompis Nisse och Uffe var till Lofoten, Norge... den resan har man hört mycket om. Den uppskattades mycke... av båda två... och vi fruarna hemma uppskattade all den goda fisken vi fick..
 
 
 
gröna skjortan "Vanhällsoverallen."..  det fanns ett par stycken av den.. 
 
Sista bilden när hela familjen var samlad... utom jag... eftersom jag tog kort.... Vi var på semester när Uffe fyllde år... så när vi träffades... så ville son och sonhustru en uppvakta.. De bjöd på en 3 rätters middag på en fin Italiensk restaurang... det var så god mat, så Uffe tyckte det skulle bli en stående punkt, på vad vi skulle göra när vi kom till Skåne...  Han var så lycklig över att få bli farfar till den lilla....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0