trapp...

det har byggts en trappa till "Parken", det var lite svårt för de äldre att ta sig ned.. nu är det jobbigare för oss... vi var vana att klättra som bergsgetter och nu ska man sätta fötterna på trappsteg.. så här var det i början...


och nu är del 1 klart...


Jag ÄLSKAR min Park... det är så mycket fina blommor i den... varje gång blir jag så förundrad över vad jag hittar...
malva..
 

Dessa är små marktäckare som har bildat en gräsmatta där det tidigare bara fanns Kirskål,


det fanns fullt av dessa Toppklockor...


Sedan är det ett träd/buske som jag inte vet vad det heter oxel? avarönn? eller vad


Mariaklocka hittade vi bland kirskålen och ormbunkarna..


Inte för jag vet om den heter så men jag tyckte namnet passade Kungsspira...


Sedan en av de få blommor som jag planterat min Pion... en enda blomma hade den men den var så fin. 
 


Men tistlar och Kirskål kan vara fina dom också om dom håller sig på sin kant..
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0