Bilen......eller det som var en bil...

På hemresan satt jag i godan ro och tänkte på kommande fjällvandring bara 2 veckor kvar.... då ser jag hur en älg kommer farandes från höger, här ska det väl inte finnas älgar, är det inte viltstängsel??? jag rycker till/parerar och svänger ut vänster i ren reflexrörelse och kör i i vajerräcket så det bara smäller och far delar.... älgen tvärvänder och rusar tillbaka höger .. och bilen den ser ut så här, tog en bild direkt när jag hittade en plats att stanna på.. jag skakade som ett asplöv när jag körde vidare hem...tog en till bild utanför Bilia... sedan var jag till polisen och anmälde det hela, tur att jag inte körde 110 som det är där utan bara i 80 eftersom jag tidigare sett älgar vid vägen och det är det sista man vill är att ha in 275 kg älg i bilen..  Maken kom för att hämta mig, men jag körde för annars kanske jag inte vågar köra bil.... får se hur jag sover inatt... men då har jag ialla fall maken vid sidan om

Kommentarer
Postat av: Tina

Oj vilken tur att det gick så "bra" iallafall !
Och kanske dessa vajerräcken också gör lite nytta.
Jag har själv "träffat" en älgko, hon bara var där ! Jag hann aldrig bromsa, vilket jag är glad för, hade jag bromsat, hade jag fått inn henne i bilen, nu kanade hon bara över taket, landade på asfalten, och dog.....
Själv stog jag i diket i meterhög snö, med en pajad bil. jag vet, man bara skaakar.
Så jag vet hur du känner det !
Var rädd om dig, och Ha Re Braaaaaaa

2007-06-18 @ 21:04:38
Postat av: Maude

Jo, men samtidigt blir man förbannad, det här var ingenting som vi behövde nu innan semestern. Men det är väl som vanligt att gilla läget... Har du anmält dig till keramiken??

2007-06-18 @ 22:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0