Den blomster tid nu kommer..........

Gjorde en botanisk undersökning i "Parken" och där finns både Lupiner, Vallmo, Stormhatt......och akleja. Jag skulle gärna vilja se bilder hur det såg ut för 50 år sedan, jag förstår att det var vackert, har hittat rester från en
en liten bäck som slutar i en damm med vattenväxter, ... ska se om det går att ordna till den igen....

   

Vår fina ros blommar för fullt det är en gammeldags sort. även doftschersminen, ja hur stavar man till det??? kommer att fylla luften med sina dofter, man känner redan hur gott det luktar.......
 

Jag är så glad över alla fina blommer som finns, varje gång hittar jag några nya... Förvisso får jag fajtas med kirskålen men det gör jag så gärna om jag hittar så här fina saker... och vi som bara ville ha naturtomt.... det har vi också, men det ena behöver inte ta bort det andra......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0