Gräva land

Det blev mycke gräva. Inhandlade sättpotatis.. trodde inte att det skulle bli så mycket grävande för lite potatis. Först var det Bintjen som skulle ned. sen sort. Sedan var det Puritan...?? någonting som skulle ned, gjorde ett litet land som blev som sagt litet, fick då gräva ett tredje... satte "päran" på tvärs över för att kunna hålla reda på sorterna.
Då fick jag så mycket pärland över så jag kom på att Mandelpärer till surströmmingen måste jag ha.. så nu är det bara att leta rätt på densorten för landet har jag.. 
Midsommarsillen är räddad har 5 stora tuvor med gräslök??  Jo, det är är med stort intresse som jag botaniserar i "Parken" har av doften att döma mynta, för det luktar mint om handskarna efter min "ogräsrensande".
image30

Kommentarer
Postat av: tina

Wow !
Va du jobbar, men jag håller med potatis måste man ha ! Men surströmming, näää.
Jag har också satt potatis, men jag har inga speciella land, utan jag "sätter" potatisen i säckar som jag köper. 5 säckar för 100:-, och så klipper jag hål i dom och sätter ca 3 sättpotatisar i varje,bra eller hur och potatis till midsommar. Potatis med smör mmmmmmmm, joo man får en eller två gånger per år !
Kram vi ses på tista !

2007-05-07 @ 19:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0