Loppis......i mitt hjärta...

Helgen tillbringade jag i stugan.. "Gubben" min jobbade så jag tog med mamma och hennes hund .
Var till Loppis och fyndade två fåtöljer.. efter köp började jag fundera hur i hela friden skulle jag få hem dom.
När jag kommer ut på gården så glider en man och hans SLÄPVAGN in på gården.. sagt och gjort jag frågade om han ville frakta hem mina två fåtöljer mot ersättning... Inga problem. Han skulle skriva ett papper på saker han hade lämnat på Loppis.

Förklarade var jag bodde sedan så åkte fåtöljerna upp på flaket hans och jag åkte hem. Efter cirka 10 minuter kom han skramlandes uppför backen med mina loppisfynd. När jag skulle ge honom pengar för tjänsten ville han bara ha en 10 till soppan. han tog emot 25. Han tvärvägrade mot att ta emot mer. Finns det fortfarande sådan människor ??? Även lampan är ett loppisfynd...

image25

Sedan var jag i källaren och fyndade hittade en gammal hylla
som i ärlighetens namn inte är för lustig.. men den kommer
att bli...

image27

Samma hylla lite målarfärg senare.. Tavlor och ljusstake är
som sagt ännu ett loppisfynd. Tavlorna var det ramen jag
ville åt, men det fick vara som det var...
image26

När vi ändå är inne på Loppis avdelningen får jag väl visa ett par till
soffan och bordet. Bordet fick lite klarlack på sig så blev det som
"nytt"

image28


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0