Söndagkväll.....

Nyss hemkommen från stugan.... Vi har blivet med två äppelträd, Rödluvan och Silva.... Det ena har röda äpplen och det andra gröna.... men vi får nog vänta tills nästa år... Det var ett väldigt grävande och bärande av sten.... från makens sida... Han gjorde ett bra jobb.
 Silvia till vänster och Rödluvan således till höger .

Vi passade på att flytta en av bärbuskarna för som stod precis där vi ville ha ena äppelträdet..

Jag roade mig att försöka fånga talgoxen på bild när han for som ett jehu mellan boet och maskletandet... Han har blivet pappa till ett gäng hungriga talgoxbarn.. Även koltrasten försökte jag få på bild men även han vägrade och flög iväg.... Efter det så flyttade jag ett gäng daggmaskar som låg under säcken jag med jord.... flyttade dom till komposthögen ... tror att dom blev glada över den flytten.... i alla fall ett tag för sedan hittade koltrasten dit... så han fick väl ett skrovmål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0