Livat i holken......

Ny fågelholk... som maken skulle sätta ihop, pinnen var i flera delar...


Det var den kortaste holk jag sett..... grannens katter hade verkligen hamnat
vid middagsbordet... det var fåglarnas motsvarighet till "lutande tornet i Piza"
Att bilden är dålig beror mest på att jag höll på att skratta ihjäl mig, och tårarna
rann så jag såg ingenting....Dom röda strecken är för att visa hur rak den borde
vara.....

Iväg och handla ny pinne...och då fick holken ett mer ståndsmässigt utseende
rak och hög...Förlåt katter,  att jag snuvade er på middan.....;))


En liten domherre var in i köket och hälsade på.... med ett försiktigt tag
runt kroppen så lyckades jag få ut den lille mannen...


Det var både domherrar, blåmesar och en tofsmes vid "middagsbordet" t... Det var 
kul  att se aktiviteten runt dom båda fågelholkarna...

Talgbollar, solrosfrön och jordnötter... är mums. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0