Kjesfil .....

I stället för att vara i landet och gräva så gjorde jag kjesfil, en speciallitet från republiken Jämtland.. jo, jag kommer därifrån... maken har bara hört talas om det .... Så nu var det på tiden att han fick ta del av den kulinariska smakupplevelsen...vad han tyckte om det ??? Jo, han tyckte det var jättegott.... Han gillade filbunken också...

image494

Kjesfil smakar sommar... och det passade bra i snöchocken i morse... märkte ni att jag skrev chock... allt är chock idag det som inte är som vanligt ;)...


Kommentarer
Postat av: Yngsta sonen

lång fil vet ja va de e men inte kjesfil.....
ps dålig på de där med mail svar de vet jag att jag e!!.......långfil e lång.! kjes fil e vad???kjes? som vi skulle säga i mitt hem kehhh??? puss på er ...

2008-04-12 @ 02:05:22
Postat av: M

hej raringen.
Kjesfil smakar lite som gräddfil-fil. påminner om filbunke. Men jag ska skriva upp recpten om någon skulle våga prova. Men kommer du upp i sommar så ska jag göra både långfil, kjesfil och filbunke...så du kommer bli proffs på filområdet...

2008-04-12 @ 09:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0