Vårpromenad....och påsken varar länge....

Idag fick vi oss en riktig genomkörare...vi var ute och gick i 4 timmar...cirka 13-14 km...det var inte bara vi som var ute...utan även påskkärringarna....långkjolar och hucklen på skallen....dom var inte så färgglada direkt ...utan det var mest svart.....en hade till och med katten med sig....  vi var på pingstkyrkans second hand butik...hittade en marmorklocka för 50 kr... eftersom det bara är öppet mellan 10:00- 13:00 lördagar så är det mycket folk. Sedan undrar jag...sedan när började vi  gå och rabbla ramsor med radband i affärer? ...verkade synnerligen mysko....vi gick ..... 

jag fotade en del när vi gick.. bland annat var vi till Rothovsparken... sverigekartan med växter var inte påbörjad ännu...men det är lite tidigt..... men trädet som står framför det nu stängda caféet skiftade i grönt...


Hittade ännu mera mistlar... vår stad skulle kunna ha en slogan...
Mistlarnas stad.... vet inte hur många som jag sett...


En häck som vi passerade började bli grön....
 

Gick igenom stadsparken som har ett hav av scilla.. och vårlök runt träden.
  

På gräsmattorna växte det fullt av krokus...så skulle jag vilja ha det vid stugan....


det var en helt underbar dag...som det är när naturen vaknar till liv...
och vårsolen värmer.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0