Konsten att hitta hem...och hitta rätt...och Vägverkets skyltar...

På hemvägen från Västerås...missade jag avfarten hem...istället för Eskilstuna så stod det Norrköping, så jag blåste förbi;) och var på väg till Köping...svängde av vid Kolbäck så jag kom rätt ändå och det blev inte så mycket i omväg...
Ringde till vägverket och sa att dom får sätta upp en skylt som det står Eskilstuna på.. och inte den där lilla ynkliga saken som är orange...ingen tittar efter en orange skylt....för att se avfarter och ortsnamn....i synnerhet inte vid vägarbeten....

Det var lika när dom gjorde motorvägen vid Arboga, då stod det Västerås....så i början körde man alltid förbi Eskilstunaavfarten....efter mycket om och med kom det upp en Eskilstunaskylt, men då fick man tvärnita för att hinna att svänga av....

När vi ändå har vägverket på tapeten så hade dom satt upp en skylt som varnade för rondell och stoppskylt....om 700 meter, kruxet var att det bara var 100-150 meter till rondellen...Det förklarade varför det stod lastbilar och bilar i rondellen på vintern...Även då ringde jag och klagade så 1 vecka efter så sattes det upp en ny skylt där det står 150 meter på..

Man kanske skulle skriva en bok om vägverket och deras tabbar....det lär inte vara svårt att hitta material till den boken....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0