Idag skulle jag inte klivet upp....Eller God fortsättning på det nya året!!!

Sicken dag...skulle till banken och banka mynten...var så tungt (nästan 18 kg visade det sig) så jag stannade bredvid p-automaten, där stod en karl och fumlade med betalkort för att betala avgiften, till slut gick han åt sidan och jag la i mina 6 kr, då formligen vrålade han "där får du inte parkera", fråga om han var p-vakt? nej. han fortsatte " det är lastzon, det står på skylten" sa åt honom att han inte har med mig att göra. Då skrek han bara "betala för helvete så jag kan få min betala min biljett" jag väntade på att den skulle skrivas ut. Då skrek han igen att jag inte fick parkera där, sa åt honom att jag var läskunnig, inte skulle parkera utan bara köpa biljetten, för att parkera på en ledig plats längre fram (detta för att slippa släpa på 18 kg fram och tillbaka så där 100-150 meter) han fortsatte och tjata om att jag stod på lastzon. Sa åter till honom att det har du inte med att göra, samt att han skulle söka hjälp för han var ett Pucko. En p-vakt skulle inte hinna ut att skriva en p-bot eftersom jag stod 3-5 meter från bilen i färd med att köpa en parkeringsbiljett.  Sedan får man väl vara glad över att man inte är sambo/gift med en sådan stolle *L* :)

Om man inte klarar att betala med kort i en parkeringsautomat så får man väl se till att ha mynt istället för att låta det dåliga humöret gå ut över andra.

Parkerade bilen, kånkade på mynten (ca 100 meter) in till banken. Efter ca 20 kronor så blev det stopp i mynträknaren, det hade fastnat en glaspärla i maskinen,  och det var mitt fel, enligt banktjejen.  Hon pekade på en skylt som det stod att man skulle kolla att inga främmande föremål fanns med, samt att jag skulle kolla att det inte låg mynt kvar i returfacket när jag var klar, En charmkurs kanske skulle vara något för henne, tror inte det skulle skada ialla fall.  Sa åt henne att jag räknat och lämnat in mynt i 3 års tid så jag klarade nog det. Detta var 15 minuter efter stollen så jag var inte på humör att vara trevligare.

På eftermiddan när jag skulle ha bankdosan för att logga in på Internetbanken så var den borta. in och spärra den gamla och skaffa en ny byebye 255 kronor. 

Sedan var det slut på den jobbardan...tack och ve. Jag längtade till stugan, lugnet ...och vettiga mänskor som inte vaknar på fel sida och spyr galla över andra...

God fortsättning på det Nya året!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0