Keramik...och lite idéer....

Jag har som sagt en plan vad jag ska göra i keramiken...eller rättare sagt jag har flera....tänkte göra lite äpplen, som jag rakubränner med lite piloff...och sedan gör bladen i lite oxider...och så var det något som jag inte kom ihåg...men tanken är att det bladen ska få lite metallisk över sig, i koppar/blågrönt.... Det här ska brännas i maj så jag har lite tid på mig...

Sedan har jag ett par andra idéer men dom är bara på papper ännu.. Funderar även på att dreja i rakulera...är rädd för att det blir som att köra våtslippapper i händerna...det är rätt mycket chamott (grus/sand) i den leran....men som sagt prövar man inte så vet man inte hur det är, hur det går... jag gillar som sagt Rakuleran....och det skulle vara kul om man kan jobba med flera olika tekniker, kavla, ringla, tumma och dreja... att även lära sig bränna på olika sätt...
Har funderingar på rakuugn, men jag skulle vilja ta ut godset rakt ut, istället för att lyfta upp det från tunnan...saker man vill göra är rätt så stora och blir därmed rätt så tunga....men som sagt det är bara en idé.

Kommentarer
Postat av: Tina

Ha,HA dreja du i rakulera, man måste ju bara testa, jag har testat
oj,oj, jag säger inget mer
Kram från Tina

2008-02-04 @ 18:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0