Moment 22...eller bilen ingen vill ha....

När vi kom hem söndag från stugan så var vår parkering upptagen... och så är den fortfarande... och kommer troligen förbli ett tag framöver....Bilen är avställd maj 2007, oskattad, oförsäkrad + punktering höger fram. Den har stått på vår parkering sedan natten mellan fredag/lördag...

- Jag har jobbat hårt för att få den flyttad...polisanmälan, men dom kan inte göra något...den står på privat mark...så dom kan inte sätta P-bot på den...

- Securitas...kan inte sätta P-bot, inget avtal HSB...begäran måste komma från dom....privat mark...

- Pratat med HSB ...dom gör inget ...jag hyr...det är mitt ansvar....

- vill inte betala hyra för parkering...som HSB-juristen sa "EN Oskyldig kan inte bli drabbad" det vill säga HSB, jag undrade varför jag skulle bli det..."Ja men du hyr då är det ditt ansvar" Ridå

-pratat med Assistanskåren ...dom kan inte flytta bilen,  finns inget avtal med HSB....och jag kan inte begära flyttning eftersom HSB som sagt äger marken, men dom har inget ansvar...men trots det ska HSB begära flyttning av bil.....

- Pratat med kommun....dom kan inget göra....anmälan om flytt måste komma från HSB...det kostar...650 kr...men det kan bara HSB göra för dom äger marken...och det gör dom inte som sagt inte för det är ju jag som hyr  parkeringen...

- Handräkning via kronofogden...kostar...killen har redan skulder...så pengarna får jag troligen inte tillbaka...

En bil måste först bli lappad... och det ska den vara i 7 dagar... efter det så ska det gå 30 dagar innan dom får flytta bilen... men jag måste betala parkeringen under tiden...
---------,----------- . ------------,------------,-----------,-----------,------------,-------
Kontentan av det hela är. Man behöver inte betala parkeringplats eftersom det är bara att ta någon annan. Att det står att platserna är förhyrda spelar ingen som helst roll. Det är bara lite text på en skylt. När man ledsnat på en parkeringsplats är det bara att ta en ny.....så kan man hålla på.. Som ombyte kan man alltid parkera efter trottoarkanten där är det ändå fritt...för ombyte förnöjer.....

Så enkelt är det att få en bil på halsen som man inte vill ha..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0