Auktion.....eller så dödar man en söndag.....

Var på auktion....det blev en billig historia... köksbord+ 4 stolar från 17 maj 1948...jo dom var stämplade under....en man som heter Åkerblom ...designade den här modellen....med karm eller utan  karm... hur som helst dom var värda sitt pris......Sedan blev det lita galna köp..... En förskräckligt ful lampa för 30 kronor....det var nr.1..... foten är fin...skärmen förskräcklig...har nu satt dom som äger Loppisen i arbete och ta fram en annan skärm.....ett  stycke trädgårdsbord....vad 17 skulle jag med det till????....som det inte räcker med bord och stolar i parken..... sålde det till tjejen som bjöd emot....utan vinst....men heller ingen förlust..

Sedan blev det fyra lådor böcker... för 20 kr.....kärleksromaner, humor och deckare....där svampbok....kom lägligt....råkade glömma den andra ute i spöregnet.... medicinalväxter....har som sagt en örtagård....blommor....nej jag ska inte koka fingerborgsblomman (digitalis).....Kungahuset....som gavs bort direkt......undrar om dom vill ha boken om kronprinsessan Margareta också????.....  Böckerna kommer troligen valsa runt i byn innan slutstation Loppis....

Hur det gick med skåpet....nej det fanns inget här heller..... jakten på det försvunna skåpet går vidare..... (det heter så har jag lärt mig Hyacint.....en Indiana Jones fans;).....)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0