ny uteplats...

Med så många utemöbler så är man bara tvungen att ha en till uteplats.... egentligen ville jag ha ett lusthus här....vid x:et....det fanns en liten grop som var omgärdad av en stenmur... jag inbillar mig att det har varit sittplats där tidigare....


Så det var bara att sätta igång...Maken är duktig på att gräva... jo, jag hjälpte också till....Sedan la vi täckduk.... och en massa sand....packade sanden...så den skulle vara stadig... Började lägga stenar runt om men tyvärr så tog dom slut....får hämta nya imorgon.....


Sedan la vi ut trallarna...som vi hittade billigt på ett loppis.... placerade ut stolarna....(dom som ska vara är under projektarbete....det vill säga skrapas...målas....) bord...som inte ska målas...och så parasoll...en blomkruka...med lite döa ormbunksblad i.....Framkanten ska byggas upp med mer sten....det är inte riktigt klart men det fungerar att fika här....


Så här blev det ovanifrån.... fikat som skulle avnjutas fick ställas in på grund av regn ;)... så vi gör ett nytt försök imorgon....
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0