Rundresa i Bergslagen.......

Var på Auktion idag...hur vi hittade dit är en gåta... grusväg..jo, det finns fortfarande...., smal väg..skogsväg med makadamm.....lite mer grusväg...så var  vi framme.... det var väldans vackert....man såg bergen i fjärran.... gräsängar.... en auktionsförättare som fick mig att tänka på John Botvid....(skådespelare från 30-50-talet..)... vit overall, svart plommonstop.... och så rösten... Har aldrig sett så mycket koppar på ett och samma ställe´tidigare....

För att få liv i buden så bjöd jag på ett trädgårdsbord och 4 stolar....och jag fick det... vem 17 kunde tro att man skulle få det för 80 kr...nu har vi en möbel i alla väderstreck... Så nu slipar jag utemöbler.....för givetvis ska dom bli vita.... får nog ha sommarcafé nästa år....

Makens köp var mer  medvetet....verktygslåda med en massa verktyg...för övrigt den största verktygslåda jag någonsin sett... Hultafors tumstock..i björkträ.... kulhammare....skruvmejslar...nya borrar..mm mm.... han var sysselsatt i flera timmar med att sortera och studera lådans innehåll....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0