Auktion hela långa dan....

Var på auktion idag... åkte för ett skåp...men kom hem med andra saker... en tuppstake blev det... den är så ful så den är fin....nu tronar den på spiskransen 


Sedan kunde jag inte motstå glas av Monika Bratt, Rejmyre, maken är uppväxt i närheten...sedan är det en sådan fin röd färg... ett + att dom var prisvärda...ungefär som Ikeaglas...


Ett par fina vita stolar blev det också....


En kikare, så skulle det sitta en fripassagerare stor som en lus på björktrasten så ser jag den.....Och hör och häpna ett set golfklubbor Spalding för 50 kronor... vet inte om det gick dåligt för kraken för dom var knappt använda.. 

Hur det gick med skåpet.... jo det var någon uppköpare från någon antikaffär... som också skulle ha det.... hon fick betala dyrt för det.... 1700... så går det när man retar upp Elisabeth.... felet med skåpet var att det var vitt..... om färgen hade varit brunt så hade det gått cirka 3-400. Det är så inne med vitt ochavsett om det är dukar, möbler, gardiner.... 
Det dyker upp fler skåp...frågan är när....


Kommentarer
Postat av: tina

Hallå !

Vad fint du skriver, har du tänkt på att bli författare ? Jag håller allt koll på dig.

krram från Tina ink gubbe

2008-06-29 @ 08:54:46
Postat av: M

Nej.. fast det skulle vara fint...om man tänker på Liza Marklunds lön;) Jag saknar er också.... när har du sem.... grillen kallar;)

2008-07-01 @ 23:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0