Det händer för lite....

Jag skulle behöva röra på mig... mer än på stora kattrundan och "pärlandet".... hörde på radion att det var Grodans år i år... så med andra ord så gjorde jag rätt som adlade "Lilla Prinsen" och gav honom vatten... det var kanske av den godheten jag vann den stora summan av 43 kronor på lotto...

I den stora 60 liters baljan jag tiggde åt mig på tippen blev det ett mini-jordgubbsland vid örtagården som jag har vid trappan.... men lite tur kanske man får en gubbe eller två.....


Då fläderbusken blommar så kanske man kan få en skvätt vin eller två..... vet inte hur mycket det kan bli utan av 10-12 blomklasar.....


Satte lite nät över jordgubbarna... grannen hade försett mig med 8-9 stycken klarröda bär.... så det är säkrast att man skyddar dom... annars åt jag min första jordgubbe från landet idag... och den smakade sommar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0