Imorgon fyller "Stortå" år..

När jag var liten så hörde jag inte riktigt som jag borde...min storebrors namn och mitt rimmar lite så när någon frågade vad vi hette så pekade jag på min storebror och svarade snabbt som ögat  "Han heter Stortå och ja Lilltå"... min bror var väldans snäll mot mig, nåja nån gång misslyckades även han i godhet...som när vi stod på en sten mitt bland brännässlorna och jag råkade ramla ned bland dom...inte skönt med tanke jag bara hade skorts på mig... Han tog alltid med mig överallt...ja vissa gånger var det väl kanske inte så lyckat som när man åkte kana från ladgårdstaket på störarna som man använde till höhässjorna... Eller var in till Farmor och "lånade" någon spisring till lekstugan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0