En morgontur i Parken....

Jag hinner inte med riktigt... jag vill hinna njuta av växterna...men hur ska man hinna det när det växer så det knakar.... och samtidigt ska det göras så mycket.......frön ska sättas...plantor och buskar  grävas ned.....samtidigt så ska man hinna och njuta av alla blommorna som kommer upp..och njuter det gör jag till fullo....

En morgon när jag kom ut på trappen så hade dom här vaknat upp......


Jag går till höger och häggen står i full blom...och fyller luften med djuvliga
dofter.....


Där det har kastas trädgårdsavfall ....ser jag att dessa har funnit en
fristad....går vidare

.... nedför trappan till parkeringen och hittar körsbärsträdens vita blommor..
nu blir det mer fåglarna som glädjer sig av bären... det blir mest kärnor...


ser maskrosen som försöker gömma sig bakom en sten...men den är så
fin att den får vara kvar.... egentligen är maskrosor väldigt vackra blommor..
dom lyser som små solar....men jag går vidare och

undrar vad den här tulpanen kan heta...ser ut som en minipion....ska se
om jag hittar fler lökar av den sorten.... svårt när man köper lökar i lösvikt...

Går uppför trappan från "Parken" till huset och ser att tulpanerna vid
den lilla rönnspirean står på tur att blomma....

går upp till altantrappan och ser att även vildvinet har vaknat till liv....
undrar om det blir måla i år eller om den får vara ifred...??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0