Är på jakt....

efter datainspektionen..... fick ett erbjudande från en bank..... om man tog digitalt årsbesked från banken (miljöaspekten) så kunde man vinna 10 000... jo, det har dom råd med...Sedan var det ett svarskort.....Bara att riva av och stoppa i brevlådan.....banken betalar portot.....

Mina uppgifter med namn, adress och personnummer.....alla 12 siffrorna stod..... Även om jag är skulle vilja vara med och tävla om 10 000 så har jag ingen lust att mitt personnr ska visas för kreti och pleti.... Identitetsstöld inträffar titt som tätt.... folk öppnar konton, vittjar brevlådor... ordnar ID handlingar i andras namn osv. osv....
Inte för dom kan vittja min brevlåda i stan....bor i Fort Knox... låst dygnet runt..... men jag är troligen inte den enda som får detta erbjudande.....

Nu ifrågasätter jag mig om dom verkligen kan göra så.... men det är väl något snille som tänkte till.... eller rättare sagt INTE tänkte till.... 

Kommentarer
Postat av: tina

Gud va du skriver braaaa.

Du borde bli författare ! Eller fotograf !

Ska vi träffas ? Du vet när vi ä hemma..

Eller varför inte kom till, ja du vet var vi ä i veckorna.

kraaam

2008-10-25 @ 07:36:49
Postat av: m

visst vet jag var ni två är.... kommer...ringer...

har massa skvaller;)))

kram

2008-10-25 @ 11:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0