Gick förbi.....

Gick förbi en bangolfklubb i stan... det var ingen vacker syn....vill jag lova...blev ledsen...för där har jag spelat flera tävlingar...roliga banor.... spelat kort på verandan i väntan att ...spela finalvarvet....

Redan vid ingången till banorna så kunde man ana vandalismen...grinden var borta... och en del av staketet...


Man såg på staketet att det har eldats....

En del av plattorna var upprivna.... och så var det på flera ställen...och där kan man nog även skylla på vuxna som har hämtat ....till sina trädgårdar...


verandan var uppbruten.... med lite tillhörande eldsvåda....


som har nått till plasttaket....som inte längre skyddar mot sol eller regn....


Framför verandan så var det tydligen fest på "ryska" drick ur flaskan och kasta över axeln.....
 

Det var beklämmande när man såg klubbstugan på håll.....


Det sista jag såg när jag lämnade området genom ett hål i det som en gång var staket var den grafitti målade fårådsboden...där redskapen för skötsel av område en gång fanns.... och troligen fortfarande står kvar....som en påminnelse över alla de som en gång skötte om området.....



Jag kan bara beklaga alla unga....som inte har föräldrar....som bryr sig....som talar om vad som är rätt eller fel.... som tror att det är skolans jobb att fostra.... jag tycker synd om alla "föräldralösa barn".... Jag önskar att era föräldrar skulle få se vad ni "roar" er med.... bara för att få några minuters uppmärksamhet...var det värt det???....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0