Allt går inte att äta....

Tog med kameran.... har sagt flera gånger att jag ska ta kort på en fin svamp...flugsvampen.....


Såg en ticka... vad den heter vet jag inte men den såg ut som en bukett nejlikor....


Hittade även en typ av fingersvamp... om den går att äta vet jag inte....och tänker inte heller försöka...


Hemma på gården såg jag att pensérna blomma i komposthögen... den blev förpassad dit när jag bytte
blommor i blomlådorna...tydligen ett förhastat beslut....


Längre upp på vägen till stugan så låg en lönnlöv.... färgat av hösten....


även liljekonvaljen har bytt kläder... dom vita blommorna...har bytt till röda bär....


Sista blommorna jag ser innan jag går in Hjärtbergenian...tror den heter så... har börjat färga sina
blad i höstfärger...


Det är bara att konstatera att...hösten är fin...med alla dess färger....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0