Hemma i stan....har vi fått

ett relativt nytt parkeringshus vid sjukhuset.... det är väl bra... men jag blev förvånad när jag skulle betala... 8 kr/timmen här har vi Stockholmpriser.... så mynt hade jag inte tillräckligt många... tänkte att ett nytt P-hus borde man kunna betala med kort...stoppade glad i hågen in mitt minuten/VISA kort...inte giltigt..... ??? man kunde bara betala med en massa bensinkort.... Statoil, Shell, OKQ8, volvo, norsk hydro.. + ett par till av samma art.... 

La i så mycket pengar så att jag kunde gå och växla.... för inte nog med Stockholmspriserna...dom är även snabba på P-böter runt sjukan... i synnerhet vid akuten...men det är väl säkra pengar...för alla som varit på en akutmottagning vet att där kan man bli sittandes i från 4 timmar i bästa fall och 12 timmar i sämsta fall...

Vad är troligast... att folk har bankkort eller ett kreditkort till en bensinmack...jag skulle nog säga Bankkort....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0