Trädgårdsarbete....

Startade med att plantera lökar nedanför köksfönstret.... krokus och tulpaner....det var någon Mixpåse med lökar....under tiden...sågade maken ned ett träd.....och tog grästrimmern och slog av gräset runt landet..... under tiden fortsatte jag ned till landet och tog bort  ärtor....och skärbönor från pallkragarna....Broccoli och gurka var borttaget sedan tidigare....nu finns bara ringblommorna kvar....även dom sjunger på sista versen....


Spadvände potatislandet....maken grävde ut vid sidan...där ska en markduk och grus ligga....men nästa år så blir det ett ärtland istället...


Löven låg som blommor i Parken.... det är fint... i synnerhet i solsken....man är bara tvungen att njuta lite också....


Jag fortsatte ned till krassen...den blev så fin som jag tänkte mig.....men man har inte sett så mycket av den i sommar.......


På grund av den här förbaskade.... jordhögen....den har legat sedan maj.....idag ledsnade jag på den och påbörjade projekt....borttagning....Ångrar bara att jag inte började tidigare för då hade jag varit av med den nu...men det kommer att ta sin modiga....tid...ork..... om inte annat så känns det....i muskler som jag inte visste fanns ens....;)
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0