Julbord…

Var och åt julbord… lördag innan jul… Ni som har sett Ensam mamma söker…. Känner nog igen stället….

Vi har turen att bo i närheten…. Hur som helst…. Så var vädret perfekt….. eller precis som jag och ”Hyacint”…. Ville ha det…. cirka 10 grader kallt….. skoknarr… det snöade lite….  Huset var upplyst av en massa ljus…. Utanför stod marschallerna…

innanför dörren stod en gammal tunna… med en ljusstake på….. 

 värdinnan tog emot och visade var vi kunde dricka lite glögg…. 


När vi satt oss till bords.... så var det bara att hugga in.... på julbordet.... jag gick in för att äta... sådant jag inte ätit förut.... men det ...höll inte så lång stund..... får lov att säga att dom var bra på fiskpatéer.... fiskmousser.... för att inte tala om chokladmoussen.... den var bara så god...mmm....

Fick ett kort innan det blev fullt med folk därinne... det var ett bord med kött... fisk.... varmrätter.... godis.... efterrätter.... + en massa annat..... enda jag saknade var lite mer vegetariska rätter....  men det beror väl mest på att jag är borderline vegetarian....;)

Men sammantaget... så var det ett av de bättre julbordsbufférna som vi ätit....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0