Nu kom jag till skott....

Idag har jag vaccinerat mig…. Inte för att jag brukar vara sjuk…. Men mest av omtanke för maken… mamma…. Som både  tillhör riskgrupperna….  En del brukar få ont av sprutan, feber… eller bli lätt sjuka… jag märker inte av ett dugg… har inte ens ont… där dom stack mig…… så jag fortsätter mitt friska liv….

Men jag vidhåller... att det är illa skött.... varför packa alla invånarna i stan (95 000 inv) ... till samma ställe???.... där står folk i kö.... inpå varandra.... vem vet vilka som har smittan till svininfluensan.... och i nästa stund... ska det tvättas med handsprit.... nej gör som i andra landsting... skicka folk till VC.... tror dom har bättre koll då...

sedan har det varit vakter…. Dels visa folk var dom ska vägen… sedan för att förhindra bråk… som uppstått… i kön har följande utspelat sig…  en har fått hjärtinfarkt... orkade inte stå i kö 1½-2 timmar.... 3 slagsmål... föräldrar som stått med sina småbarn, gamla, handikappade.... som köat.... och sedan fått åka hem igen... på grund av bristen av vaccin.... idioti.... har det varit.... nu slapp jag allt detta eftersom jag väntade ett par veckor.... men det är väl tur att det inte var värre än svininfluensan... man skulle vaccinera sig mot.... för då har väl halva befolkningen legat sjuka... vid det här laget...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0