Vad har det tagit åt cyklisterna...???

Två gånger på samma helg, har man sett en sådan här ute på vägen, i fredags så var den en som cyklade utanför Fagersta i snöyran. På vägrenen var det 1-1½ dm snö, så för att vara på säkra sidan cyklade han mitt i vägbanan. Det var rena rama turen att han inte blev överkörd. För att undvika det var man tvungen ut i mittsträngen på den oplogade vägen.

I lördags var vi ute och gick i snövädret, det fast jag skulle önskat stora, stora snöflingor. Halva vägen var oplogad, men och andra sidan så var det inga bilar som kom heller. Då dyker den här mannen upp. Får lov att säga att han var modig, jag halkade med kängor och han är ute och cyklar…
      

Jag tycker det blir så fint ljus när det snöar.. lite stålgrått...blygrått...  disigt... solen försökte bryta igenom men misslyckades ....


har sagt det tidigare jag bara älskar vinter och snö....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0