Hundpromenad......

Först gick vi förbi en blomkruka som kommun satt ut... men varför dekorera... när man låter ogräset finnas kvar mellan plattorna....
 

"Lillen" var tvungen att pinka lite... vilket han var... var 40:e meter....

Vi tog den bekanta backen upp till bangolfen....
 

Där har man tillbringat många timmar... och flera somrar i träning... inför någon tävling... träffade en gammal klubbkompis... som frågade när jag skulle börja... han hämtade en klubba och en boll.... Eftersom jag inte slaget ett slag på 3 år... så så satt rakslagen... förvånande bra.... även på den 2 man starka publiken ;)......


Rasmus undrade vad i hela friden jag höll på med när jag spelade några banor... jo... slagen satt... men vid tävling skulle troligen nerverna spöka... lite för mycket...

Tittade till min koreagran som jag planterade för 15 år sedan... den var full av blåa kottar...


Lysian... var blek...liten... trots alla åren den stått där vid staketet....


Vi fortsatte ned över ån.... Kängorna hängde kvar i trädet... nu är det nog ingen som behöver sådana... snarare gummistövlar...



Blev förundrad hur Moder Natur... sköter om sina blommor... alla var så fina.... till och med det vi kallar ogräs....


Även ciggarerna hade börjat bli klara....


Vi passerade ett villaområde... över staketet stack en hallonkvist ut... två röda hallon... det ena åt jag... det var gott....
och det andra fotade jag..


 där fanns en häck... vad den heter vet jag inte... som hade fina röda bär....

Gick förbi en rönn... som har börjat skifta i färg mot rött... det verkar bli gott om rönnbär.... Bara det inte stämmer... mycket rönnbär... kall vinter... nej... så långt vill jag inte tänka ännu....


Trappan låg mellan två tomter... undrar om den används... så ofta... gräset vill ta över lite..i trappstegen...



En cykel som har gjort sitt... låg slängd mot en stenhäll... så rostig... men ändå vacker....mot mossan...


Båten som låg mitt emot... kantrade lite.... nu är det inget väder... för att stilla flyta på ån......


Parkbänken som i normala fall brukar ha gamla damer sittandes på sig... matande änder... var ledig...

men det var nog molnen... som gjorde att ingen vågade ta rast....




Rasmus vädrade sin tunga... och undrade när vi var hemma igen... "Strax lillen, är vi hemma och du ska få vatten".....
 

Vi fick ta skydd för regnet...

Malvan hade små vattendroppar kvar i kronbladen...


Vid viadukten som gick under vägen... så växte det renfana.. tistel och några blåa blommor... klövern gömde sig bland grässtråna...



Hemma igen...


Kommentarer
Postat av: tina

mmmmm vilka vackra bilder !!! du borde nog bli fotograf !!!

2009-07-15 @ 18:23:03
Postat av: M

Man måste göra reklam för stan... för den är otroligt vacker när man ser sig om.. lite grann...

kram igen...

2009-07-15 @ 22:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0