Varit till storstan....

Idag har jag varit ute och rest på egen....  hand…. Till storstan… Köpte biljetten som en E-biljett… man skriver in  avgångstiden.... på SJ hemsida…. bet via internetbanken… skriver ut… klart…. Samt att det är billigare... det går även att åka på SMS biljett...

Första gången jag åker tåg på sedan 1997…. Så det har väl skett en del… kan jag tänka…
Det regnade inte när jag gick till station….men det var grått...


Satte mig på tåget.... och upptäckte att ungar hittar ställen att klottra överallt….

Men det här verkar rätt farligt tycker jag…

Efter 1 timme var jag i framme…. Gick åt fel håll…300-400 meter…. frågade en person var Högtorget låg… men hon visste inte…???? Tänkte att det borde vara ett känt ställe för en Stockholmare…. samt att det låg i närheten dit jag skulle..... Sån´t ska man väl bara veta… Hur som helst jag vände och gick åt andra hållet… gick via Klarabergsviadukten…

in på Klara norra Kyrkogatan fram till Olof Palmes gata… det var glest med både folk och bilar…

Kom fram dit jag skulle på Drottninggatan…. Solen började lysa…. efter mitt ärende så gick jag tillbaka till centralen…

där var det folk… köpte biljett hem i en blå låda….


Gick ut på perrongen… tittade på PEABs baracker… dom håller på att bygga vi C….
lustigt… för 12 år sedan… var det också en byggarbetsplats…. Man får inte stressa…


tittade på tavlan när tåget skulle gå… tänkte när jag såg tavlan... att stollan från Tyskland.... som åkte till
Arboga... kanske satt på samma bänk... ruskig tanke...


Hemma igen…till och med solen hade hittat hem... för ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0