Ännu en dag med solsken... och mörka moln....

i form av parkeringsböter.... Har fått 6 parkeringsböter i hela mitt körkortsliv... och betalat för 2... idag fick jag min 7:e förhoppningsvis så kommer jag att klara mig ifrån den också....

 Var och storhandlade till mamma.... parkerade på går´n.... då gästparkeringarna var upptagna av dom som bor i området.... jag sprang fram och åter med kassar.... Under tiden var maken till Apoteket... sedan ut med hunden.... tog en snabbfika..... trots att bilen stod utanför fönstret.... och vi var inte ifrån den mer än 5 minuter.... så lyckas dom stå och vänta i 10 minuter.... och ge mig 600 i böter.... det var tacken för jag fick tillbaka pengarna från Telenor.....

Men som sagt... imorgon hänger jag på låset till bostadsbolaget...och dom får makulera den.... sedan kan dom passa på och vända P-förbjuden skylten rätt... står vänd mot väggen.... och klippa ned barrträdshäcken som är ½-1 meter över skylten.... Så kanske man ser den.... Sedan kan dom bötfälla sina hyresgäster som står på besökandeparkeringen.... Så blir allt frid och fröjd.... .


Kommentarer
Postat av: Tina

ojdå !

jaadu man får inte hjälpa sina gamla föräldrar,det kan stå en dyrt....

men jag står på din sida på bostadsbolaget dom ska inte få så lättförtjänta pengar.

kraam

2009-03-22 @ 14:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0