En klistrig skidtur.....

I morse vaknade jag med tuppen.... nåja solen..... in med lite frukost..... på med skidkläder och pjäxor....ut i spåret som går....precis utanför stugknuten...... första varvet i spåret gick utmärkt..... inga problem inte ens bakhalt..... men varv två.... det var rena skämtet..... solen värmde..... så -1 -+-0 som det var när jag stack ut hade förvandlats till +4 vilket innebar att snön fastande så det gled varken uppför eller nedför..... när jag efter mycket envishet.... och kämpande väl var hemma igen.... så kunde man inte annat än skratta....där fästvallen satt så var det ½ dm snö..... det var nog inte det som menades med fästvalla....
Nästa gång så får jag väl ta och valla om skidorna.... om det finns någon snö vill säga....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0