Mazariner test.....

När jag var på second hand butik... så hittade jag en massa formar till mandelmusslor och mazariner.... så vad göra... hem och testa... Först skar jag mig...på fingrarna när jag gjorde rent formarna..... Det var rätt så lätt ...hela vägen... till man kom till sluttampen... det vill säga få florsockret snyggt på mazarinerna..... lätt dom kalna lite till... på med florsocker.... sedan hamnande dom i frysen....lugnast så..;)

lite smör i formarna....


Blanda ihop smördegen och in i kylen med den.... under tiden så rev jag mandel och blandade ihop med ägg, socker och smör...


Jag är som TV-kockarna...här har jag förberett och dom ska in i ugnen.... 
 

Här är dom klara...nåja nästan...det skulle på mer fyllning.... 
 

Sedan hamnade dom i en plastburk och in i frysen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0