Och det här slapp ni se....

Det man inte har i skallen... hjälper i det här fallet inte ... ens benen....

Laddade in korten i bärbara.... och den är på annan ort... det vill säga i stugan... och kameran är tom... "snyggt jobbat"...

Men jag kan berätta lite som har hänt.... brevlådan som jag skrev om i januari... har nu sjungit klart.... sista maken gjorde innan vi åkte hem... var snickra ihop en ställning... knackade ned den i backen.... så nu slipper brevbäraren kravla... i diket....

Jag har börjat byta ut plastkanterna... runt mina blommor.... slår ned en massa halva trägrenar i ring.... nä  det blir en bild efter nästa... resa till stugan....

jakten på material till en rök....fortgår... fattas bara en eldstad..... vi har till och med fixat alen att elda med... lite enris finns också.... kort....i studiesyfte finns också... i datorn ....som ligger i stugan...

har planterat blommor i krukor.... som jag räddade från återvinningsstation....


Helgen gick även åt till att stapla ved.... Som maken klöv..... även staplat ved som "Richard" klöv... den stapeln såg riktigt proffsig ut... men det varar väl till första blåsten..... för övrigt så har jag också burit björkstammar... både stora och små.... Det är till vinterns mysbrasor....


Gjort en cykeltur.... Till närliggande samhälle och köpt tidningen.... Cirka 12 km tur och retur... passade på att besöka ett par kompisar... och tittade på när dom rensade ogräs.... En sant nöje att slippa det själv....


Druckit te.... Tittat på schlagerfestivalen... och förundrat mig över Norges bidrag... kunde vara så överlägsen... det är dom väl un´t efter alla 0:or som dom fått genom årens lopp.... Som vanligt är röstningen lika snurrig... eller om det var jag som var trött... 25 bidrag tävlar... och 42 röstar... ser man det så var Malenas bidrag inte så illa... hon fick sådär en 20 länder efter sig.... 


Maken och "Richard" la ut nät... som vanligt....;) var fångsten ricklig... det vill säga en gädda på 70 meter.... Men sjön är svårfiskad.... Sedan är det väl inte enkelt med tanke på varannan dags vädret som råder.... Fiskar är känsliga djur.... På mer än ett sätt....  


Sedan var det loppisbesök.... Hittade en lärobok i ett dataprogram jag har... så nu kanske man kan lära sig det.... Och 5 kronor... var väl ett fynd...


Var även till Elgiganten .... Men eftersom personalen.... var helt ovetande om vad jag frågade efter.... och svarar som han visste.... Så gick jag.... Varför inte säga rakt ut... "Jag kan inte svara på det... jag vet inte"... nu utgår man bara ifrån att allt dom säger är osanningar.....


Har även beundrat "hyacints" nya dator... är djupt imponerad över alla fina spel som fanns... och den fina klockan i övre högra hörnet.... Men jag får väl tröska vidare med den här datorn....


Ja så var helgen slut och man åkte hem till stan... eller bort.... Det beror på hur man ser det.... Och nu när jag summerat helgen... så är ni kanske tacksamma.... Över att bilderna är kvar i bärbara... som är kvar i stugan....


Kommentarer
Postat av: Tina

Hallå där !

Sitter ni aldrig still och bara ÄR.

OK då jag har väl lite svårt med det själv, jag grottar gärna ner mig i trägårn,vilket mina axlar och nacke påminner mig om i flera dar.

Var rädda om er..

2009-05-22 @ 10:40:28
Postat av: M

Vi sitter...lite för mycket...ibland...

2009-05-27 @ 08:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0