Nätfiskare......

nu menar jag inte det som förekommer på Internet.... utan den som man använder sådana här till...

Maken, grannpojken och "Richard" har fått ett nytt nöje... det ska läggas nät.... Och allt är vetenskapligt utprovat.... första försöket  blev inte så lyckat.... Men vid det andra... så var det fisk.... som trasslat in sig i nätet.... Maken... kommer uppfarande ... och väcker mig... " ta med kameran och kom"... jag trodde att det brann i knutarna... nejdå... det var fisken jag skulle fota...


Mycket sik... har jag sett i mina dar... men aldrig en som var så stor... sedan blev det några gäddor... abborrar... Abborrarna saltades och röktes.. väldans gott blev det... Det blev till och med en brax till grannkatterna... Så nu ska vi ta med expertishjälp.... i form av min bror..... det ska tillverkas en riktig rök.... som man laddar med al och enris.... 
Nöden har ingen lag... det är där ABUröken har kommit in..... OK den duger i nödfall... men ingenting går upp mot fisk som är rökt på riktigt sätt....


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag menar WOOW vilken stoorfiskare maken din blivit,GRATTIS ! kanske man kan få ta del av fångsten nån gång, eller

2009-05-08 @ 13:02:11
Postat av: M

klart ni får... håll tummarna i helgen så kommer vi..... rensat och klart....

2009-05-08 @ 13:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0