Tapetersing nu... och förr....

Förr: Skär till våderna... klistra... 3-5 stycken... vik... uppför stegen... vik upp.... häng upp... eventuell justering... borsta... skarvroller över fogarna...

Nu. skär till våd.. klistra 1 våd... vik.. uppför stegen... ta hjälp med att vika upp våden.... vingla dig upp för stegen.... vik upp... försök passa våden rätt... sätt den på väggen... Be till högre makter att den sitter rätt.... om inte.... försök stå ut med en sneda tapetvåder.... borsta... skarvroller över fogar...

Med nya klistret... så smackar det bara till och tapeten sitter som berg... helt omöjlig att rubba så mycket som 2 mm... så nu ska jag ut och leta riktigt tapetklister...

Jag fasar för när man ska ha upp tapeten...  7 rullar..... i sovrummet.... när man är slut över en fondvägg... i ett kök... 1½ rulle....


Kommentarer
Postat av: Tina

Hejsan !

själv är jag van amatörtapeserare, men enkelt är det inte, jag har nog sabbat många våder.

Var bara noga med att inte hamna mellan tapeten och väggen, lycka till !!

2009-05-22 @ 10:34:48
Postat av: M

Och det talar du om nu...att du är hobbymålare.... attan...hjälp....sitter fast...i limmet...

2009-05-27 @ 08:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0