Lördag...

Idag var det fiske.... eller rättare sagt... det var tänkt.... lyssnade på Melodikrysset.... i bilen... var inte så svårt.... med makens hjälp....


när vi kom fram till sjön... så var det så mycket bilar...och folk... att vi har fått stå...på varandra... så vi hoppade över fisket..... istället åkte vi in till "Storstan".... handlade... det blev 2 pyttesmå julbockar.... och senapsfrön....och grönsaker... i närheten av butiken.... så fanns det en rondell.... med den största.... blåklocka jag sett någon gång.... väldans fint... sedan åkte vi hem....

Väl hemma så började jag koka köttben och grönsaker till en fond.... blev inte mycke kvar av 8 liter vatten... cirka 1½ liter när det kokat ihop.... i en annan gryta puttrade det kött till... syltan... så går det när man inte har något...att göra....


I den tredje var det tomatsoppa... dagens middag.... med en klick grädde...lite basilka.... tyvärr torkad variant... och chile... nu skulle det bli skönt... att sätta sig ned och kolla in filmen.... pyttsan.... Comhem... ur funktion...en blå ruta.... datorn då??? lika illa.... maken och jag spelade vår golfturnering istället... han leder med 7 slag... ja det var den lördan.... imorgon ska jag bara ta det lugnt.... och bränna lite raku....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0