Keramikkursen….

Har börjat… igen…. Tänkte ta lite kort... men jag missade en väsentlig detalj... .extra batterier kamera....

här väger vi upp leran vi använder.... det är inte helt billigt 35 kr kg.... 

här håller jag på gör skålen fin på utsidan.... ska ta ett kort på insidan... för den är hör och häpna... rätt så fin.....


när den har blivet skröjbränd... i den här ugnen....

så ska jag ha vit engobe... nej... jag tar ett kort istället... för att förklara.... sedan ska det rakubrännas den 22 november... hoppas den blir som jag vill.... ha den...

För övrigt är vårt arbetsrum... rätt så dåligt utrustat.... Inga disktrasor… några modelleringspinnar…. Trasiga miretter…. (Pinnar med tråd…),  ringde till ABF för 3 veckor sedan… men det har inte blivet bättre….
Med tanke på att kursen kostar 1100 per termin så är det dålig stil…. och vi är 10 stycken... så borde man ha råd att handla för 500 kr.... Men nu har jag skaffat egna verktyg… så kompisen och jag klarar oss….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0