Kopparbergsmarknad.....

Dan efter var det dags att fara till Kopparbergsmarknad…. färden gick genom fin höstväg… där man såg sjön glittra mellan granarna…

 framme i Kopparberg.. så gick vi till Gammelgården… kålsoppa var bara ett måste…. Gott var det… sedan blev det lite kolbulle av bara farten…



 under tiden som den gjordes i ordning så tittade jag på paren som dansade gammeldans… tidstypiskt klädda….

Det fanns massor av stånd med hantverk..... jag tänkte fota lite… men när jag kom till damen som ägde dom här…

så var hon så förbaskad att jag fotade så jag kom av mig…. 

Uppe i byn var kommersen i full gång… även där kom jag av mig….. inbillar mig  hela tiden att bli lurad…. Så det köptes bullformar med mönster… blev nog lurad då också.....:O..

hittade mitt mathak…. det är rätt festligt när dom bakar nanbröd... kastar in den utkavlade degen i en 275-300 grader varm ugn.... så det går  riktigt fort....
 
Falafel med Nan bröd… och så lite sallad… stark sås… bättre kan det inte bli…. Maken, jag och ”Hyacint”  köpte en varsin…  ”Richard” var lite misstänksam …men efter ett litet smakprov från Hyacint… så föll även han till föga…

När vi ändå håller på och äter… så tog vi kaffe med våffla också… det var gott… .men den var inte så god…. som de vi åt vid Sjöstugan i Grövelsjön….

Kopparberg måste ha sveriges finaste tingshus... som idag är turistbyrå....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0