Vad gör man ….

En regnig helg… i stan…??? Löser Melodikrysset…… sätter på sig vandrarkängorna… och går en liten tur…. Vi passerar det som en gång var en park...

2007                        2009

inte så mycket att göra åt det.... men det grämer mig... hur Peab få härja fritt i alla grönområdena

Går förbi långgolfbanan... som även den ska bebyggas med hus....…. går in i den närbelägna växthuset  som ligger..strax bredvid en affär… förbi hagen… där hästarna brukar stå och beta....

den lilla stigen genom skogen….Stubben som är nästan mitt på den… och brer ut sina rötter…

nästan som en bläckfisk…. Stenen som är full av… grön mossa och lite stensöta….

Strax intill växer årets sista blåbär…..

vi går vidare hemåt…genom stan.... ser hur löven ligger på backen… röda och gyllengula…

vi  passerar över bron… där dom håller på att rigga upp för söndagens fyrverkeri och ljusshow… stan har fått en egen flaggdag… 25 oktober….  Pinnen vid rondellen... syns tydligt att det är ansikten...

men jag är fundersam... vad "bomberna" ska symbolisera.... St.Eskil förstår jag... men sedan är det stopp....

Väl hemma så fortsätter jag med projekt… sy julgardiner… och av tyget som blir över.... blir det kuddfodral till... stugan..

Snart klar…fortsätter med projekt ljusgrupp….

På tv visas Mordet i Midsomer …. Eftersom jag redan sett avsnittet …. så övergick jag till att skissa på en del idéer till keramiken.... om det blir något... är en annan fråga... Börjar städa min sypuff….. hittar bland annat… 8 förpackningar… .symaskinsnålar…??? och så där 200 synålar….  5 stora trådrullar med vittråd…. 4 sprättare….en massa strumpstickor…. Och ännu fler stickor… stickade visst en tröja 1991…

Ja... det var min helg...vad gjorde du...???

 

 


Kommentarer
Postat av: tina

vi krattade löv och degade och jag lyssnade på vågorna. det är såå skööönt vid husvagnen.

så var det hos oss

2009-10-27 @ 20:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0