En helg i stugan....

Fredag….

Pratade med Hyacint… vi såg Kändisdjungeln… får lov och säga att det är tuffa tjejer… som krälar runt bland ormar…spindlar och andra kryp små och stora….

Förlåt Rafael… men jag trodde inte du var så dryg….. sedan blev det nostalgi tripp rakt in i 80-talet… Dirty dancing….

Lördag….

Lyssnar på Ring så spelar vi…. För en gångs skull så hade jag rätt slutsiffra… frågan var telefon var någonstans…???  Under tiden programmet var… så putsades det fönster… och städades i rummet…. Maken…. Var i källaren och gjorde någon form av…. home makeover… det vill säga rev ut… matkällaren… potatisbinge… och hyllor…

så nästa helg ska vi fixa till golvet… måla väggarna… eftersom jag bara har… en färg… vitt… och det är inte ens en färg …!!  under tiden så dammsög jag och tvättade av golven i rummet…. Samt kastade en massa bråte… som inte gör någon människa glad….

Sedan var Hyacint och jag ute och gick en sväng….vi gick förbi den numera riksbekanta piren… //Ensam mamma söker// ….  Vilket är rätt så patetiskt… vad söker dom....???? en man...??? eller toyboy....??? hur som helst... var och en blir lycklig på sitt vis....

Hösten börjar komma och färgar löven… vackert…röda…..

 

Senare på kvällen tände jag fotogenlampan….och ljuslyktorna… egentligen skulle jag vilja ha en brasa också… men det går inte…. Jo öppenspisen fungerar… men det blir så varmt… 5 vedklabbar… innebär cirka 25 plusgrader….puh…

Helgerna går för fort… redan söndag… och dags att åka till stan… men först så var vi tvungna att kika efter lite svamp…. På 2 timmar så fick vi ihop två stora korgar….


Dom svarta trumpetsvamparna var inte helt... lätta att se...

Det fanns gott om trattkantareller.... så det skar i… svamphjärtat… att inte ha plats i korgen… så dom fick stå kvar….  Enda man nu får hoppas på…. Är att man hittar dit igen…..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0