Dom ger sig aldrig... Tele2…

Ska man skriva om dom..... ja då blir det långa inlägg…..

vilka...? Tele2 såklart.... när jag pratade med dom i 21 oktober... så gick det inte att ändra… att jag skulle få tillbaka mitt fasta telefonnummer…. pga av fel kundnummer som jag fick 20/9….   sedan gjorde jag en anmälan till Post och Internet styrelsen....  dom skickade ärendet vidare till  Tele2… efter någon vecka….   får detta brev på Eposten…  från Tele2

..... klipp......

Hej!

Vi vill meddela dig att det pågår en öppning på ditt telefonnummer xxx-xxxxxx

Det som nu händer är att det kommer att komma en gatway på posten men denna kan du bara låta gå i retur. Gällande bindningstiden och uppsägningstid, kommer vi att justera detta när Comhem har övertagit numret.

Vi kommer att återkomma så fort du kan be Comhem överföra ditt nummer dit. Då vi inte har något kontaktnummer till dig är det bra om du meddelar oss om du har något mobilnummer som vi kan nå dig på.

Med vänliga hälsningar
G-----F------
Tele2


.........slut brev från tele2.............'


jag skickade tillbaka uppgifter så hon kunde nå mig..... i torsdags den 9 december ringde en person från Tele2 och talade om att det gick att portera över telefonen till nya operatören... talade om för henne att vi ringt med Comhem sedan 16 november.... hon bad mig vänta i telefon… så skulle hon kolla… vilket hon gör… och säger att det stämde… men dom verkar ha 0 koll….

den 10 november… dagen efter telefonsamtalet….  får jag en räkning från tele2 på 418 kr... som avser gatwayen som jag skulle låta gå tillbaka….. se brevet ovan…. Ingenstans i det brevet står det att jag ska betala 418 kr…. Vad jag förstår….. så måste hon ha kastat sig på datorn….. efter vi avslutat samtalet….. och skrivit ut räkningen…. Samt att det tillkommit en ny avgift som jag aldrig hört talas om… ”Specificerad faktura….”  Det vill säga en förklaring vad man ska betala……



tiden den avser... rinde jag med Comhem.... och hade så gjort i 2 veckor....

Tack så dj-a mycket TELE2... den 10/9-2010 sa jag upp telefonen..... jag har betalat sluträkningen på den... och likt förbaskat så får jag ännu fler räkningar... men var lugn... jag skickar även detta till Post och Internetstyrelsen.

Sedan tänker jag kräva er återbetalning för alla extraräkningar... samt alla timmar jag suttit i telefonkö. blivit skickad runt till olika avdelningar beroende på om det gällt fast eller mobilt telefoni, bredband, IP-telefoni.... vissa kvällar har jag suttit i 2½ timme…….

Eran så kallade Kundservice är inte värt namnet---- ta bort ordet service... för det vet NI inte ens vad det är för något…..  Prata med COMHEM.... så kanske ni kan lära er ett och annat.... där kan man prata om service....

Var tvungen att säga upp Comhem pga av att vi ska flytta… till ett område där inte finns Comhem. En jättetrevlig tjej som ordnade Internet, Telefon och TV…. Ett samtal 5-10 minuter med väntetid så var det klart…. Bekräftelsen kom i lådan efter ett par dagar…. DET kan man kalla Kundtjänst….


En sak till jag undrar över... varför gick det att ordna tillbaka mitt fasta telefoni med bredbands kundnumret när det inte gick att ordna tillbaka med kundnumret som jag fått för fast telefoni i oktober????

jag har sagt det tidigare… och jag säger det igen…… det var "Er goda vilja" som det var fel på inte Kundnumret....

Nej nu ska jag skriva tillägg i min anmälan till Post o Internetstyrelsen…. Tele2 måste vara den kund som anmäls oftast dit…..  Ska väl skicka till Plus också…. Så dom kan varna folk för Tele2…..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0